تکمیل 6.5 کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سالجاری/ پیشرفت 67 درصدی تقاطع غیرهمسطح هزار سنگر آمل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در سفر به مازندران از پروژه های راهسازی این استان بازدید کرد.

وی در بازدید از محور هراز گفت: بهره برداری 12.5 کیلومتر از این محور برنامه سال 1399 است که 6 کیلومتر آن در خردادماه زیرعبور قرار گرفته است و 6.5 کیلومتر دیگر نیز تا پایان سالجاری آماده بهره برداری خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چهارخطه كردن محدوده بايجان- تونل وانا شامل احداث يك رشته تونل 600 متري و چهار دستگاه پل به طول412 متر و یک دستگاه گالری به طول 250 متر اولويت اول بهره برداري است.

وي افزود: محدوده بايجان- پل استراباكو به طول 2 كيلومتر تا پايان سالجاري و پل استراباكو- تونل وانا نيز تا پايان سال مالي به بهره برداري خواهد رسيد.

خادمی یادآور شد: چهارخطه كردن محور در محدوده لاسم- زيارباغ به طول 2.5 كيلومتر اولويت دوم اين پروژه مهم در سال جهش توليد است که شامل يك رشته تونل به طول 1040 متر و یک کیلومتر دیوارسازی و پل لاسم به طول 90 متر است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه بخش های در دست اجرا را شامل محدوده بلبل خوان، محدوده بایجان – تونل جدید وانا، تونل نشل، پل استراباکو و خاکبرداری معدن قلابن ذکر کرد.

خادمی در توضیح عملیات اجرایی در پل تکاور و ابتهاج گفت: پل تکاور به طول 195 متر در حال اجرای شمع محل کابلگیر و تکمیل پایلون پل است و پل کابلی ابتهاج به طول 195 متر نیز در مرحله اجرای پایلون قرار دارد. ارتفاع پایلون 66 متر است و تا ارتفاع 55 متری بتن ریزی صورت گرفته است.

وی طول این پروژه را 101 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون 72 کیلومتر از این محور ساخته شده و عملیات اجرایی 29 کیلومتر آن باقی مانده که شامل 16 کیلومتر مسیر، 11 کیلومتر تونل و 2 کیلومتر پل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از کنارگذر جنوبی بابل بازدید کرد و گفت: این پروژه 2.5 کیلومتر است و شامل تقاطع غیر همسطح انتهایی کنارگذر به طول 160 متر و تقاطع پل روگذر با جاده قدیم بابل- آمل به طول 45 متر است.

خادمی با اشاره به کمبود اعتبار مورد نیاز در تکمیل این کنارگذر اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه 750 میلیارد ریال است وآزادسازی اراضی این محدوده 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

پیشرفت 67 درصدی تقاطع غیرهمسطح هزار سنگر آمل

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین از احداث تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل بازدید کرد و با اشاره به پیشرفت 67 درصدی این پروژه گفت: این تقاطع 4.5 کیلومتر است که با سرعت قابل ملاحظه ای در حال اجرا است. طول پل 200 متر است که با احتساب رمپ های شمالی و جنوبی به 500 متر می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از 14 دهانه پل 7 دهانه بتن ریزی شده و یک دهانه آماده بتن ریزی است و مابقی دهانه ها نیز طی2 ماه آینده تکمیل می شود. همچنین اجرای لایه های خاکریزی رمپ های پل و ساخت سایر ابنیه و متعلقات پل نیز با سرعت در حال انجام است.

خادمی همچنین در بازدید از زیرگذر مسقف شهید مهدوی به طول 2 کیلومتر اظهار داشت: طول زیرگذر 225 متر است که در مرحله اجرای شمع قرار دارد. از 388 شمع پل تاکنون 164 شمع اجرا شده و به منظور ادامه عملیات اجرایی نیاز به انحراف ترافیک و آزادسازی اراضی است که مراحل اجرایی آن در حال انجام است.