طراحي و ساخت جرثقيل پانل گذاري ريلي و استفاده از آن در راه آهن ميانه- اردبيل

مديركل ساخت روسازي راه آهن خبر داد: براي اولين بار در كشور به منظور افزايش كيفيت روسازي و سرعت ريل گذاري در پروژه هاي راه آهن، طراحي و ساخت چرثقيل پانل گذاري ريلي در داخل كشور محقق و در راه آهن ميانه- اردبيل به كار گرفته شد.

طراحي و ساخت جرثقيل پانل گذاري ريلي و استفاده از آن در راه آهن ميانه- اردبيل

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، مهدي صيدگر ضمن اعلام اين خبر گفت: براي اولين بار در كشور در راه آهن ميانه- اردبيل نخستين چرثقيل پانل گذاري ريلي طراحي و ساخته شد.

وي اجراي مكانيزه روسازي خطوط راه آهن را موجب افزايش چشمگير كيفيت روسازي خط و افزايش سرعت ريل گذاري دانست و افزود: به منظور استفاده حداكثري از توان مهندسي و توليدي داخل كشور در سال جهش توليد اين اقدام با همكاري يك شركت دانش بنيان و شركت جنرال مكانيك به عنوان پيمانكار پروژه در راه آهن ميانه- اردبيل محقق شد.صيدگر از بهره برداري آزمايشي اين جرثقيل خبر داد و اظهارد اشت: عملكرد اين جرثقيل نشان دهنده دقت و قابليت اعتماد بيشتر اين دستگاه نسبت به نمونه خارجي آن است.

وي ادامه داد: در فرآيند بهره برداري اوليه نقاط ضعف احتمالي دستگاه به دقت بررسي و اصلاحات لازم به منظور افزايش سرعت و كارايي انجام شد.مديركل ساخت روسازي راه آهن صرفه جويي در هزينه ها را از ديگر مزاياي استفاده از اين جرثقيل ذكر كرد و افزود: صرفه جويي ساخت هر دستگاه جرثقيل پانل گذاري ريلي حدود يك ميليون يورو است كه در شرايط فعلي از منظر اقتصاد مقاومتي و جهش توليد بسيار حايز اهميت است.صيدگر از  طراحي و ساخت يك دستگاه كشنده ريلي- جاده اي  در داخل كشور خبر داد و اعلام داشت: اين دستگاه با هدف سير عملياتي ماشين آلات مكانيزه در طول خط طراحي و ساخته شده است كه ضمن صرفه جويي ارزي حدود 500 هزار يورو، اجراي فرآيند ريل گذاري مكانيزه و عمليات تكميلي روسازي را تسهيل مي كند. اين دستگاه براي اولين بر در فرآيند اجرايي خطوط جديد الااحداث به كار گرفته شده است.